Roku 1906 padlo v První českomoravské továrně na stroje rozhodnutí vyrábět automobily. Stejné záměry měla i firma Ringhoffer ze Smíchova, a tak byl ze společného kapitálu na pozemku prvně jmenované firmy postaven zcela nový automobilový závod. Dostal jméno Pražská automobilová továrna, Prager Automobilfabrik (PAT - PAF).Zprvu byla stavěna vozidla podle licencí Renault, Charron či Isotta - Fraschini, aby se dělníci zaučili na novém druhu výroby. Drožky či lehké dodávky typu Charron byly okolo roku 1908 velmi oblíbené. 1. ledna 1909 vystoupil Ringhoffer ze společného podniku a od té doby dodávala První českomoravská továrna na stroje auta na trh pod značkou Praga. První modely vlastní konstrukce nesly označení Praga 01 a 02. Nešlo ovšem o nijak úspěšné vozy.

Zlom v konstrukci a též v organizaci práce nastal rokem 1911. Tehdy byl do Pragovky přijat konstruktér Ing. František Kec, který se nejdříve proslavil stavbou veleúspěšného nákladního automobilu s přívěsem typu V, jenž byl v té době nazýván autovlak a uplatnil se zejména v armádě. Pod jeho vedením vznikla však i celá řada vozů osobních, které pak tvořily výrobní program po mnoho desetiletí. Prvním z nich byl typ Mignon (1911) dodávaný nejprve se čtyřválci, ve 20. letech se šestiválci. Roku 1912 následoval typ Grand - největší a nejluxusnější model v nabídce továrny. U něj byl čtyřválcový motor ve 20. letech vyněněn za osmiválec. Rok 1913 znamenal uvedení nejmenšího typu Alfa. Byl však natolik žádaný, že se vyráběl až do roku 1942 v nejrozmanitějších karosářských variantách a postupem času přerostl díky neustálému vylepšování ve vůz střední třídy se šestiválcovým motorem. Skutečně malým autem značky Praga byl typ Piccolo, jehož produkce začala rokem 1924. Měl motor o objemu 824 ccm. Nejvíce se ovšem rozšířilo provedení s objemem motoro 996 ccm. Ve 30. a 40. letech se jednalo o nejrozšířenější vůz na našich silnicích, neboť byl nejen konstrukčně velmi jednoduchý ale především spolehlivý. Nadto vždy tento model budil svou elegancí pozornost na nejrůznějších výstavách a autosalonech v zahraničí.

Ve snaze nahradit Piccolu novým typem, objevil se roku 1934 model Baby. Jeho protipólem byl automobil Praga Golden (1935) určený pro vládní a reprezentační účely. Do počátku 2. sv. války přibyly ještě typy Super Piccolo a Lady. Pragovky byly vždy auty do nepohody, které vynikaly hlavně svou provozní spolehlivostí, snadností obsluhy a malými nároky na údržbu. Jejich tvůrci se většinou drželi zpátky, příliš neexperimentovali a raději používali osvědčených řešení.

Za okupace výroba automobilů v Pragovce doznívala a po válce se zde již vyráběly pouze automobily nákladní typu RN, později V3S či S5T.